سئو وب سایت

موتورهای جستجو را برای بهینه سازی وب سایت ها

مدیران وب و ارائه دهندگان محتوا در اواسط دهه 1990 موتورهای جستجو را برای بهینه سازی وب سایت ها آغاز کردند، به عنوان اولین موتورهای جستجو در فهرست وب اولیه . در ابتدا تمام مدیران وب فقط نیاز به ارسال آدرس صفحه یا URL را به موتورهای مختلف که یک عنکبوت برای خزیدن آن صفحه را ارسال می کردند، لینک های دیگر را از آن استخراج می کردند و اطلاعاتی را که در صفحه پیدا شده بود، به نمایه . این فرآیند شامل یک عنکبوت موتور جستجو است که یک صفحه را دانلود کرده و آن را در سرور خود موتور جستجو جستجو می کند. یک برنامه دوم، به نام indexer شناخته می شود، اطلاعات مربوط به صفحه را استخراج می کند، از جمله کلمات موجود در آن، جایی که آنها در آن قرار دارد، و هر وزن برای کلمات خاص، و همچنین تمام پیوندهای موجود در صفحه. همه این اطلاعات بعدا در یک زمانبندی برای خزیدن قرار می گیرند.

صاحبان وب سایت، ارزش یک رتبه بندی بالا و دید در نتایج موتور جستجو را به رسمیت شناختند، ایجاد فرصت برای هر دو کلاه سفید و کلاه سیاه کلاهبرداران SEO. به گفته Danny Sullivan ، تحلیلگر صنعت ، عبارت “بهینه سازی موتورهای جستجو” احتمالا در سال 1997 به کار گرفته شد. سوليوان بروس کلي را به عنوان یکی از اولین افرادی که این اصطلاح را تبلیغ می کند، اعتبار می دهد. در 2 مه، 2007، جیسون Gambert با متقاعد کردن دفتر علائم تجاری در آریزونا اقدام به علامت تجاری مدت جستجوگرها  که SEO یک «روند» را که شامل دستکاری از کلمات کلیدی و نه یک “خدمات بازاریابی است.”

نسخه های اولیه الگوریتم های جستجو براساس اطلاعات ارائه شده از webmaster، مانند متا تگ کلمات کلیدی یا فایل های شاخص در موتورهای مانند ALIWEB . تگ های متا راهنمایی برای محتوای هر صفحه ارائه می دهند. با این حال، استفاده از ابردادها برای فهرست صفحات کمتر از قابل اعتماد است، زیرا انتخاب کلمات کلیدی webmaster در متا تگ ممکن است به عنوان یک نمایش نادرست محتوای واقعی سایت باشد. داده های نادرست، ناقص و ناسازگاری در متا تگ ها می تواند و باعث می شود که صفحات برای جستجو های نامناسب رتبه بندی شود. ارائه دهندگان محتوا وب همچنین برخی از صفات درون منبع HTML یک صفحه را در تلاش برای خوب رتبه در موتورهای جستجو دستکاری کردند. تا سال 1997، طراحان موتورهای جستجو متوجه شدند که مدیران وب در حال تلاش برای رتبه دادن به موتور موتور جستجو خود هستند و برخی از مدیران وب حتی با دسته بندی صفحات با کلمات کلیدی بیش از حد یا نامناسب حتیدستکاری رتبه هایشان را در نتایج جستجو به دست می آورند. موتورهای جستجوی اولیه مانند Altavista و Infoseek الگوریتم های خود را برای جلوگیری از دستکاری وب سایت ها از رتبه بندی ها تنظیم کردند.

با استفاده از عوامل زیادی چون تراکم کلمات کلیدی که به طور انحصاری در یک کنترل وب مستر قرار داشت، موتورهای جستجوی اولیه از سوء استفاده و رتبه بندی برخوردار شدند. برای ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو مجبور به سازگاری شدند تا اطمینان حاصل شود که صفحات نتایج نتایج مرتبط ترین نتایج را به جای صفحات غیر مرتبط با کلمات کلیدی مختلف توسط وبسایت های بی پروا به نمایش می گذارند. این بدان معنی است که از وابستگی سنگین به تراکم مدت به یک فرآیند جامع تر برای به ثمر رساندن سیگنال های معنایی دور می شود. از آنجا که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو بر اساس توانایی آن برای تولید نتایج مرتبط ترین نتایج هر جستجو مشخص می شود، کیفیت پایین یا نتایج جستجوی نامناسب می تواند کاربران را به جستجوی سایر منابع جستجو هدایت کند. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتم های مرتب سازی پیچیده تر، با توجه به عوامل اضافی که مدیران وب سایت برای دستکاری آنها دشوار بود، پاسخ دادند. در سال 2005، یک کنفرانس سالانه، AIRWeb، بازیابی Adversarial اطلاعات در وب ایجاد شد تا تمرینکنندگان و محققان مرتبط با بهینه سازی موتورهای جستجو و موضوعات مرتبط را با هم متحد کنند. 

شرکت هایی که از تکنیک های بیش از حد تهاجمی استفاده می کنند می توانند وب سایت های مشتری خود را از نتایج جستجو ممنوع کنند. در سال 2005، وال استریت ژورنال گزارش داد که یک شرکت، ترافیک قدرت ، که ادعا می کند از تکنیک های با خطر بالا استفاده می کند و نتوانسته است این خطرات را به مشتریان خود افشا کند. مجله سیمی گزارش داد که همان شرکت بلاگر و SEO آرون دیو را برای نوشتن درباره ممنوعیت شکایت کرده است.  مت کاتز گوگلبعدها تأیید کرد که گوگل در واقع ممنوعیت ترافیک قدرت و برخی از مشتریانش بود.

بعضی از موتورهای جستجو نیز به صنعت جستجوگرها رسیده اند و همپیمانان و مهمان های مکرر در کنفرانس های SEO، گفتگوی اینترنتی و سمینارها هستند. موتورهای جستجوگر اصلی، اطلاعات و دستورالعمل هایی را برای کمک به بهینه سازی وب سایت ارائه می کنند. گوگل یک برنامه نقشه سایت برای کمک به مدیران وب را درک می کند اگر گوگل مشکلاتی را در وبسایت خود داشته باشد و همچنین اطلاعات مربوط به ترافیک گوگل را به وب سایت ارائه می دهد. Bing Webmaster Tools راه را برای مدیران وب برای ارسال نقشه سایت و فید وب فراهم می کند، کاربران را قادر می سازد تا نرخ خزیدن را تعیین کنند و موقعیت فهرست صفحات وب را ردیابی کنند.

در سال 2015 گزارش شد که گوگل در حال توسعه و ارتقاء جستجوی تلفن همراه به عنوان یک ویژگی کلیدی در محصولات آینده است. در پاسخ، بسیاری از مارک ها شروع به رویکرد متفاوت به استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود کردند. 

Comments

جولای 3, 2019 at 4:46 ق.ظ

خیلی مطلب ارزنده نوشتید.
تشکر از شما



نوامبر 15, 2019 at 6:08 ب.ظ

تو این زمینه بهترین هستین
لذت بردم
سایتتون هم خیلی زیباست



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با پشتیبان
ارسال از طریق واتساپ