طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای

لوگو چیست؟

لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.

  • این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.
  • لوگو شما تنها سرمایه به جا مانده در ذهن مخاطبان از برند شما است. طراحی لوگو بر مبنای اصول برندسازی، برند را معتبر تر نشان می دهد و باعث افزایش اعتماد مخاطبان هدف می شود.

انواع لوگو

لوگو را می‌توان براساس استفاده از عناصری مانند نوشتار، شکل و غیره به سه گروه کلی تقسیم نمود:

  • استفاده از تصویر(آیکون، سمبل، پیکتوگرام) مثل شرکت اپل
  • استفاده از نوشتار: لوگوتایپ، وردمارک: استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌های مرسوم مثل: لوگوی دیسنی و یا توییتر / مونوگرام،طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / تایپ بیس: طراحی با نام شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد
  • ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی): مثل پیتزاهات

لوگوی اپل در چاپ فانوس لوگو دیسنی لوگوی نایک لوگوی پیتزاهات

روح و هدف از طراحی لوگو، اینست که شما به یک هویت و نام تجاری خاص در رسانه‌ها برسید این رسانه می‌تواند از کارت ویزیت یا سربرگ شما تا تبلیغات تلویزیونی را شامل شود. لذا با طراحی یک لوگو خوب و موفق و با کمک از طراحان مجرب می‌توانید به سادگی به این مقصود دست پیدا کنید.

طراحی لوگو را ساده نگیرید . لوگو فقط ترکیب چند عکس بدون معنا و صرفا برای زیبایی نیست. وگو شما باید نمادی از محصولات، اهداف و شخصیت شرکتتان باشد، به عبارت دیگر باید هویت برند خود را بدانید و بفهمید چطور لوگو شما میتواند با خصوصیات کسب و کار و مشتریان شما ارتباط برقرار کند.

چرا داشتن لوگو ضروری است؟

۱. ایجاد اعتماد
قبل از اینکه مشتری وارد فروشگاه یا وب سایت شما شود یک تصویر کلی از شرکت شما در ذهن خود دارد که بخشی از آن ناشی از لوگوی شرکت است. اگر لوگو به صورت حرفه ای طراحی شده باشد، باعث می‌شود که مشتری نسبت به شما احساس حرفه ای بودن داشته باشد و با اعتماد کامل پا پیش بگذارد.

۲. جذب مشتریان جدید
یک لوگوی مؤثر و ماندگار در ذهن می‌تواند برای مشتریان الهام بخش باشد و آن‌ها را به همکاری با شما تشویق کند یا شما را در ذهن خود نگه دارد تا در هنگام نیاز به شما مراجعه کند. مطمئن شوید که لوگوی شرکتتان به بهترین وجه ممکن شرکت شما را معرفی می‌کند.

۳. متمایز از رقبا
یکی از راه‌های مهم ایجاد تمایز با رقبا، انتخاب لوگویی متمایز از رقبا است. اگر برند شما به اندازه کافی متمایز از نام دیگر رقبا نباشد، با مسائلی از قبیل دیده نشدن در میان رقبا و مشکل در نفوذ به ذهن مشتریان و سردرگمی مشتریان مواجه خواهید شد. بنابراین، بهتر است طرحی که انتخاب می‌کنید از سایر برندها متفاوت باشد.

تیم طراحی سایت و سئو ارزان نزدیک به سه سال سابقه حرفه ای در زمینه تبلیغات و طراحی لوگو تاکنون افتخار همکاری با شرکت ها و اشخاص بسیاری را داشته است. شما میتوانید با اطمینان خاطر طراحی لوگو حرفه ای خود را به ما بسپارید.

ارتباط با پشتیبان
ارسال از طریق واتساپ